tirsdag 8. februar 2011

Neiiiii - så havnet jeg utpå igjen

Jeg skulle så absolutt ikke ha flere frø, jeg har ikke tid og ikke plass til flere såpotter, og ikke har jeg plass til flere stauder ute heller - herremin og så skal det jo prikles også, men sånn kan det gå når en er bitt av frøbasillen.

Jeg håpte på at det var noen som kunne ha frø av Lychnis coronaria 'Alba' til meg. Så jeg sendte innlegg til bytteringen på HageGal og hadde også en forespørsel i forrig blogginnlegg, men jeg var så (u)heldig at responsen var lik null. Så derfor bare måtte jeg sende en bestilling til Rara Vaxter og selvfølgelig så bare måtte jeg handle for hele kvoten, takk og lov for norske tollregler og 200 kroners grensen :-)

Fløyelstjæreblomst er en vakker to-åring som frøsår seg villig vekk og nye planter dukker opp nesten overalt om våren. Den passer sammen med mange forskjellige blomster med sitt sølvfargete bladverk og knall rosa blomst, og jeg er sikker på at den hvite er minst like lekker.


Her er noen bilder av Lychnis coronaria, Fløyelstjæreblomst i samplantinge med andre.













De hadde også flere sorter av Fløyelstjæreblomst her er Lychnis coronaria 'Occulata' lekker ikke sant? Her er litt av det andre som hoppet opp i handlekurven helt av seg selv.
Dalea purpurea, Præriekløver spennende og visstnok ny av året. Diverse erteblomster kom også med, og et par typer Lavendel, bla denne Lavandula angustifolia 'Hidcote Superior' og en rosa lavendel pluss litt annet som jeg bare måtte ha.

Da er det bare å vente spent på at frøpakken kommer i posten, brette opp armene og gjøre såpottene klare :-)


3 kommentarer:

  1. Herlig hageblogg du har, jeg har lagt meg til som følger. Jeg har nylig laget en interiørblogg, men ser at mange av innleggene mine handler om hage og blomster. Ser frem til å følge deg videre:)

    SvarSlett
  2. Hihi godt å se at det er andre som også lar seg lede ut i fristelse, nesten helt uten hjelp av andre ;-)

    SvarSlett
  3. Godt at jeg ikke er alene om å sprekke på bestillinger :-) Fløyelstjæreblom kommer nok til å bli bestilt i kveld! Lekker! Tusen takk for frøforsendelsen! Det ble sådd med èn gang :-)

    SvarSlett