lørdag 4. desember 2010

Bloggkalender luke 4 - Maskesamling -


Da er det klart for å åpne luke nummer 4 og dagens ord er  SAMLING
En av mine store interesser er reising, og etterhver så har det blitt noen turer rundt om i verden. Jeg er ikke like flink til å reise i Norge, men det kan jeg ta igjen når jeg blir pensjonist og kanskje ikke orker flyreiser på 10 timer eller mer.
Souvenirkjøping er jeg ikke så veldig flink til, men for et par tre år siden kom jeg på at jeg kunne jo samle på masker fra de forskjellige landene jeg reiste til. Bedre sent eller aldri, så her er samlingen, ennå beskjeden, men forhåpentligvis så vil den vokse.
Jeg har to masker fra Afrika, dessverre er bildet av den fra Senegal for dårlig til å komme på trykk, men her er den fra Gambia.
Denne kommer fra Tyrkia. Tyrkiske masker er ikke av tre, så denne er laget av skinn.
Nærbilde
Egypt
India


Thailand


5 kommentarer:

  1. Tror jeg misforsto litt orden i dag. Mener jeg leste toghether.. og det er jo ikke det samme som samling.... Men det går sikkert bra alikevel.
    Hehe.
    Stilig samling du har da!

    SvarSlett
  2. Tøffe masker du har samlet. Stilig!
    Jeg håper virkelig vi slipper mer av denne strenge kulda for i vinter, men det er nok for godt å håpe på.

    Ha en fin advendtshelg:)

    SvarSlett
  3. Smart det der, å ha noe konkret å tenke at en samler på, sånn at en ikke bare kommer hjem med "dill" fra reiser. Hos meg har "dill" en tendens til å forsvinne, og reiseinnkjøp fortjener bedre framtidsutsikter enn det :-)

    Maskene var helt fantastikse, - takk for titten!
    God søndag!

    SvarSlett
  4. Det er kjekt å ha med seg minner hjem fra turer i utlandet. maskene dine er kjempestilige. Handyman samler på "Kukelurer".. det er blitt noen etter hvert. jeg har funnet ut at de godt kan tas ut i hagen om sommeren, så når dammen blir ferdig skal noen få lov til å ligge ved bredden..

    SvarSlett
  5. Kjempefine masker du har tatt med deg hjem. Skjønner godt at du har blitt fasinert av de :)

    SvarSlett