mandag 28. juni 2010

Akeleieblomstring del 4

Neste akeleie ut er Aquilegia vulgaris var. Clematiflora ‘Green Apples’ som jeg sådde for et par år siden.



















Skikkelig søt akeleie.





Aquilegia ‘Ruby Port’ som kommer fra NinaS på HageGal. Det å vite hvor jeg har fått prikledotter og planter fra gjør at jeg setter ekstra pris på plantene.




Aquilegia (grata?) Her er jeg usikker. Fikk den av en kollega.




Blomstene peker mer frem enn de gjør på de fleste akeleier. Noen som har et tips om hva denne kan hete? Her et bilde til.




Så kommer to mix av et eller annet. Alltid moro med sånne eventyrblandinger.





3 kommentarer:

  1. Så mange flotte akeleier.Går liksom ikke lei av disse trofaste plantene.

    SvarSlett
  2. Ja, spennende med krysningene! Jeg har en hvit som er skarlagensrød/rosa i spissene! Nå har jeg betilt flere akeleier =) har visst forelsket meg skikkelig.....
    Rett og slett nydelige var dine!

    SvarSlett
  3. Nydelige akeleier, du har mange flotte. Jeg har ikke vært så flink med navn på annet enn rosene, men ser at det er spennende å vite hva de forskjellige heter. Har planer om å notere alt som er i de forskjellige bedene, men det blir vinterarbeid. Ha en fin uke!

    SvarSlett