torsdag 2. desember 2010

Bloggkalender luke 2 - Nostalgibilder -

Denne dagens tema var BILDER. Jeg har "gud vet hvor mange" bilder liggende på PC'en, og det er slett ikke lett å velge. Til slutt falt valget på bilder som jeg ikke har systematisert i album eller presentert før av den grunn at jeg ikke har funnet de gode nok. Samtidig så har jeg heller ikke slettet de, og når jeg nå bladde gjennom bildene fant jeg ut at jeg husker godt når de ble tatt.
De havner vel i kategorien nostalgiske minner :-)

Bildene er fra i juleturen til Egypt i fjor, og de to første er fra lugaren på båten den uka vi var på cruise på Nilen. Det er tydelig at betjeningen har mer enn 5 min. på seg til å ordne lugarene. Båten hadde flere ansatte enn passasjerer. Luksusliv :-)

Denne karen satt i senga mi med mine solbriller på. Hver eneste dag var det nye figurer brettet av håndklær. Dessverre så fikk jeg ikke somla meg til å ta bilder av flere enn disse to.
Han her hang ned fra taket rett innenfor døra. Holdt på å få hjerteinfarkt da jeg gikk meg på den før jeg fikk satt på lyset i lugaren :-)

Tilbake til moderlandet møtte vi den hard virkeligheten. Her kan du være sikker på at det ikke er flere ansatte enn gjester. Vi landet på Gardermoen sent nyttårsaften og måtte overnatte på et hotell ikke langt fra flyplassen, da det ikke gikk fly til Vigra så sent. Kjøkkenet holdt på å stenge, og her ser dere middagen vi spiste i fjor på nyttåraften. Heldigvis så hadde de ketchup :-) og rødvin :-)

En ting er sikkert i år blir det annen kost. Om noen vil se flere bilder fra turen finner dere de her

2 kommentarer:

  1. Å du kjære nostalgiske fotominnebok! Må si at disse her trigget mange minner som det var artig for meg å lese om. Det er dette jeg ser hver gang jeg blar i gjennom arkivet eller foto på flickr og i bloggen, - så mange minner som trigges.

    Artig om du tar tak i ideen med å øve seg på fotoredigering på stille juledager. Jeg har brukt slike fridager til sånt før... Forresten, så finnes det jo også fine gratisprogrammer også. Picasa (google) har et bra ett som oppgraders jevnlig.
    Gleder meg til å se etterhvert, - ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. ps. du havnet øverst på lista hos random.org i dag morges, så da kan jeg sende deg gårsdagens konvolutt om du vil.
    Kan du sende meg postadressen?
    mreteveian at gmail dot com

    SvarSlett