fredag 7. mai 2010

Herdingspetakkelet, kjøkkenhage og søte stemor

Så er det tide for herding av planter. Dette er den kjedeligste delen av å så inne. All flyingen ut og inn med plantebrett.

Det har vært så surt og kaldt i vår at jeg ikke har hatt hjerte til å slenge de stakkars drivhuspinglene ut i den harde virkeligheten før nå. Til gjengjeld fikk de hele dagen i sol og kald vind. Noe de så ut til å takle bedre enn forventet.



Dette er som før sagt min første vår med drivhus, skikkelig kos og bare helt topp :-)




Min nyinnkjøpte Bougainvillea fikk seg også en tur ut i frisk luft. Til venstre for den er rosa pampasgress som jeg sådde i vinter.



Søte stemor sådd i januar.


Rococo Ruffles




Terracotta.


To av de tre nye pallekarmen ble fyllt med jord i dag, da var jeg så sliten i armen etter all trillinga med jord i motbakke at den siste får vente til senere.

Sådde to typer salat og sukkererter, satte løk og planta ut purre og litt av salaten som jeg hadde sådd i drivhuset. La over fiberduk i kveld, og neste uke er det meldt snøbyger - jeg sier ikke mer….
Skal bli spennende og se om de overlever.


5 kommentarer:

  1. Drivhus er drømmen min :) Kanskje en gong ;) Nydelige Stemorsblomster du har sådd :) Tenkte eg skal så solsikkefrø i dag. God helg til deg :)

    SvarSlett
  2. Ja det er et styr med denne herdinga av planter.
    Alle bretta med stemor står ute hele døgnet nå, de blir kledd på med fiberduk om natta. De andre plantene i drivhuset får nøye seg med god lufting enn så lenge.

    Nå vil vi ikke ha mer snø, vi vil ha varme i lufta.

    SvarSlett
  3. Ja - herding bare slitsomt. Ut og inn, og når en har drivhus blir med maange plantebrett - vet jeg... Resultatet i hagen skal bli kjempefint - i dag har jeg begynt, men vi har hatt veldig flott vær i dag :-)

    SvarSlett
  4. Heldige deg!- her hos meg er drivhuset bare en drømm ennå- men en vakker dag...Koselig blogg forresten-takk for titten, jeg kommer snart tilbake!

    SvarSlett
  5. Jeg er sååå glad i bruke blomster, så den terracottaen var bare så flott !!!

    SvarSlett