mandag 2. februar 2009

Utfordring: Album 6 - bilde 6

Oppdaget endelig utfordringen - er nok noe treg av meg, og bloggen har blitt et forsømt område.
Som Espelid - så jukset jeg bittelitt. Riktignok bilde nummer seks, men album nummer fem.
Dette er York Minster. Bildet er tatt fra en tur vi hadde i mai, og katedralen ble endelig ferdig i 1472. Er dere interessert i øvrige data - får dere søke på nettet.

Jeg synes dette bildet passer godt, for i morgen reiser vi til Leeds, og med utgangspunkt derfra tar vi noen avstikkere i området rundt. Vi skal bla. vitne i en rettsak, etter at vår engelske venn ble veltet av stolen og gikk rett i golvet av hovmesteren på en eksklusiv og dertil dyr restaurant. Jeg var ganske imponert når jeg så den berømte stjernen på veggen, (som jeg akkurat nå ikke husker navnet på, og som Bagatelle i Oslo har) men det gikk fort over.

En helt utrolig opplevelse, og jeg tenker at en engelsk rettsal er omtrent like surrealistisk som den opplevelsen. Vi klaget på servicen, bla. at kelneren sølte vin på klærne til en av oss uten å beklage, eller gjøre tegn til å tørke opp. Vår engelske venn mente at åraken til den stemoderlige behandlingen var at vi ikke var "fine" nok. Overklassesnobb med andre ord - kan ikke annet enn å le...

Så til slutt, noen som vet om frøshoppingsmuligheter i Leeds???????????????
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar