onsdag 15. mai 2013

Oppstart i kjøkkenhagen

Forrige helg sådde jeg gulrot og flere typer salat i pallekarmene. Jeg plantet også ut vårløk og salat som jeg sådde i drivhuset for noen uker siden. Deilig at det endelig ble litt varmere i været, men dagen etter utplanting måtte jeg skrape is av bilen :-(
Heldigvis gikk det bra med salaten.




Før såing fyller jeg på med kompost fra kompostbingen, kugjødselkompost, beinmel og hønsegjødsel. Dette blander jeg godt sammen, og etter såing vanner jeg godt.






Salat mix 'Pak Choi' ser ut til å tåle litt frost selv om den kom rett ut fra drivhuset uten herding først.



Jeg har vært så heldig at jeg har fått noen kvitløksfedd av en hagevenn. Denne typen skal være godt egnet på våre kanter, da opprinnelsen til denne kvitløken kommer fra et av de baltiske landene.
Så er det bare å håpe på at jeg lykkes bedre med denne enn jeg har gjort før.
Krysser fingrene for at jeg senere i år kan høste inn setteløk til neste år. En liten smaksprøve vil det vel forhåpentligvis også bli.





















Aspargesen har også våknet fra vinterdvalen. Nå er det fire eller fem år siden jeg sådde den, og i år er det første gang jeg kan tillate meg å høste rikelig av den. Stor stas.

Nå har jeg 225 likes på facebooksiden min. Følg meg gjerne om du vil du også :-)


3 kommentarer:

  1. Så bra at du er i gang med såing i flotte kasser! Så ut til å være god jordblanding du har laget i stand.

    SvarSlett
  2. Det er ingenting som smaker så godtvsom hjemmedyrket! Lykke til med avlingen : )

    SvarSlett
  3. Deilig å se at det spirer i pallekarmen din. Jeg har gjødslet og gjort mine klare også, og skal få ut mine forspirede rødbeter iløpet av pinsen. Herlig :))

    SvarSlett