fredag 20. april 2012

Planter i posten

Det er nesten som julaften og 17. mai på en gang når en pakke med planter kommer i posten. Tidligere i vår bestilte jeg diverse stauder fra Planteriket. Gleden er enda større når det viser seg å være kraftig og flotte røtter, bare se her:


Her er det jeg bestilte denne gangen:

Heuchera 'Saturn'
Heuchera 'Miracle'
Hosta 'Dark Shadows'
Hosta 'Northern Exposure'
Hosta 'Dansing in the Rain'

Echinacea purpurea 'Green Jewel'
Echinacea purpurea 'Green Jewel' (bilde lånt fra planteriket)

Astilbe 'Younique Silvery Pink'
Astilbe 'Straussenfeder'
Astrantia 'Venice'
Hemerocallis 'Elanore'
Hemerocallis 'Martina Verhaert'
Hemerocallis Cinereum 'Lizabeth' (finner ikke bilde)

Nå er alle kommet i potter, så nå gjenstår det bare å finne plass i et eller annet bed :-)





Ønsker dere alle en god helg!





7 kommentarer:

  1. Hei! Alltid hyggelig å få pakke i posten! Jeg fikk også en denne uka!

    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Wow, så mye flott på en gang! Jeg falt veldig for Hosta 'Dark Shadows' og dagliljene.

    Jeg har ikke kjøpt så mye dagliljer de siste årene, fordi jeg har noen som spiser bladene så stygge + at noen ikke vil blomstre..

    Gleder meg til å se plantene dine etter hvert som de vokser til :-)

    SvarSlett
  3. Heldige du! Måtte sjekke bildene dine i full size, er så kjekt å granske røtter og skudd, nemlig :D Jeg har også bestilt masse fra Planteriket, men har blitt lovet en litt senere levering siden det må klaffe med at jeg er i feriehagen. Nå gleder jeg meg enda mer! Nyt helgen!

    SvarSlett
  4. Ja knall med planter i posten. Det fikk jeg også her om dagen. Men jeg plantet de rett ut jeg.. angrer litt på det nå kjenner jeg.

    SvarSlett
  5. Sikke nogle skønne planter du har købt... du finder nok en plads til dem i haven ;o)
    Jeg kan vældig godt li Green Jewel...

    Ha en go aften...

    SvarSlett
  6. Utrolige røtter på disse plantene!..blir nok store og kraftige eksemplarer:)
    Ha en fin uke :))

    SvarSlett
  7. Hei :)
    Så flotte de var! de kommer nok til å bli store og pene!
    tror jeg må prøve det der med å bestille ferdige planter, har bare bestilt frø jeg.
    Ønsker deg en fin uke!
    klem :)

    SvarSlett