søndag 26. juni 2011

Blå og lillastripet Meconopsis betonicifolia

Dette er Meconopsis betonicifolia, Valmuesøster som har blå og lilla striper. Jeg kan ikke huske at den var sånn i fjor, men den er et velkomment tilskudd blant de andre søstrene.



Håper den vil få samme farge neste år også.


Saxifraga umbrosa, Skyggesildre


Nærbilde av Papaver orientale 'Coral Reef' 


Chrysanthemum Coccineum 'Robinson Rot', Rosenkrage og Aquilegia 'Ruby Port' i bakgrunnen.


Alchemilla mollis, Marikåpe 


Dette er bare litt av det som blomstrer i hage nå. 


12 kommentarer:

  1. Så nydelige valmuesøsteren var. Trodde de nesten var helt umulige å få til, men du har tydeligvis "dreisen" på dem. Ha en fin søndagskveld

    SvarSlett
  2. Oi, den valmuesøsteren var spesiell! Tar du frø av den for å teste om du har fått til en helt ny sort, eller? :-)

    SvarSlett
  3. Så kul Valmuesøster! Orginal =)
    Chrysanthemum`en din var skikkelig stilig i macro!

    SvarSlett
  4. Heisann!


    Har alltid ønska meg en valmuesøster, men den har ennå ikke funnet sin plass her. den er så skjønn!
    Ha fine sommerdager ;:OD)

    SvarSlett
  5. Morsomt at søstrene kommer i mange varianter.

    SvarSlett
  6. Masse fint som blomstrer hos deg-den valmuesøsteren var jo helt spesiell da. Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  7. Geranium har jeg virkelig fått øynene opp for, og er stadig innom Plant World Seeds for tiden! Planlegger neste års sådd ;o) Heldige dere som får noen uker i varmen...J fikk ikke somlet seg til å bestille da prisen var overkommelig, så det blir ikke i sommer =( Det hadde vært hyggelig med formiddagsvin ;))))

    SvarSlett
  8. Så nydelig valmuesøster! Jeg har også en blå valmuesøster i hagen, og er svært glad i denne stauden.

    De mørk lilla blomstene i staudebedet mitt er ganske enkelt blå toppklokke. De sprer seg godt, men er en fin staude, synes jeg.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  9. Jeg må henge meg på hyllesten til Valmueslsteren din. Denne må være noe av det vakreste som finst.. heldige deg.

    SvarSlett
  10. Har du blå og lilla i hagen fra før, og kan de endre seg ved å krysse farge slik akeleiene gjør?
    Nydelig med slike innfall da!!!

    SvarSlett
  11. Vackra blomsterbilder du bjuder på. Den blåfärgen är fantastisk :)

    SvarSlett
  12. Nå husker jeg hva den mørke rosen heter. ’Souvenir d’Alphonse Lavallée’

    Kjøpt på hesleberg i Asker.

    SvarSlett