søndag 26. juni 2016

Stiklinger av roser - lettare enn ein trur

Då har eg prøvd meg på noko eg ikkje kan, nemleg å ta stiklingar av roser. Eg var litt sein med å beskjere to av rosen som eg har, og då dei hadde komt godt i gang med spiringa syntes eg det var for gale å kaste alle dei fine stiklingane.



Heldigvis så googla eg ikkje korleis det skulle gjerast før etterpå for då hadde eg nok mista motet, det såg veldig avansert ut :-) Eg berre klipte og stakk dei langs pottekanten og plasserte dei i drivhuset. Med ein spireprosent på 80 så vart resultatet slett ikkje så verst.


Rosene eg prøvde meg på var 'New Dawn' og 'Lykkefund'. Lykkefund skulle vere den som var lettast å få til (las eg etterpå) men det viste eg at alle stiklingane av 'New Dawn' klarte seg i motsetnad til 'Lykkefund'




Eg hadde små forventningar til korleis dett ville gå, men etter 5 veker hadde dei fått flotte røter som stakk ut av hola under potta. No har eg potta dei om og eg burde nok også klippe dei så dei får ein buskete vekst. Litt usikker på når eg skal gjere det, men tenker det kanskje er lurt å vente ei stund.



No står dei i drivhuset og godgjer seg og det er berre å håpe på at dei vekse seg store og flotte etterkvart. Roser av av stiklingar er i motstnad til dei aller fleste rosene ein kjøpar rotekte, det vil sei at dei ikkje er poda på ei rot frå ei anna rose. 
Korleis dei vil klare seg ute gjennom ei vinter, og om dei kjem med rotskot er eg usikker på, men det kan ein sikkert lese seg til.




Du finn meir om hagen min på Kristins Hage&Drivhus og på InstagramEg blir alltid glad for nye følgere, så legg deg gjerne til :-)




8 kommentarer:

  1. Dette så virkelig flott ut, og er absolutt noe jeg vil forsøke meg på! Det blir spennende å se hvordan de utvikler seg! Det kan jo være en super måte å fornye gamle roser i hagen, jeg har noen sånne som er fulle av gamle "stubber". Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Det var artig! Har også tenkt jeg vil forsøke med det en gang.

    SvarSlett
  3. Eg tok ikkje med så mykje blad som dine, men det fungerer visst likevel! Det treng ikkje å vere så avansert. ser det ut til :) Håper mine og røter seg :)

    SvarSlett
  4. Det kjem rotskudd av rotekte roser, ofte en hel skog om de har plass. Har gjort det en del ganger. Men jeg setter mine stikklinger i en kant av hagen der de kan få bre seg litt utover og der det er begrenset plass, ofte en mur eller steinrøys.

    SvarSlett
  5. Det kjem rotskudd av rotekte roser, ofte en hel skog om de har plass. Har gjort det en del ganger. Men jeg setter mine stikklinger i en kant av hagen der de kan få bre seg litt utover og der det er begrenset plass, ofte en mur eller steinrøys.

    SvarSlett
  6. Gratulerer meg flott resultat! Jeg har også prøvd noen ganger, og det ble ihvertfall rot på noen, men dette var i feriehagen så de tørket nok ut da jeg ikke var der og kunne følge opp. Jeg tror at det muligens er første overvintring som kan være vanskelig, men det varierer sikkert litt fra sort til sort. Snart har du hagen full av roser!

    SvarSlett
  7. Kjempegøy å "lage" roser :)
    Jeg har forsøkt noen få ganger, på ulike måter. I år klarte jeg å berge en liten 'The Alexandra Rose'-stikling over vinteren. Lurt å ha dem i drivhus første vinteren. Jeg plantet, og klipte den litt ned i vår, og nå vokser den fint. Jeg har også forsøkt Lykkefund uten hell, mens Austinroser roter seg overraskende greit.

    SvarSlett
  8. Så oppmuntrende! Jeg har hatt varierende hell, men prøver igjen i år. Så denne oppdateringen ble jeg glad for:)

    SvarSlett