mandag 10. september 2012

Konkurranse med tema høstfavoritter

Anne på Moseplassen har enda en gang invitert oss med på en konkurranse. Temaet denne gange er: Hva er finest i hagen din nå? Det er sannelig ikke lett å velge, da det er så mye som blomstrer hos meg nå.

Til slutt falt valget på et bilde fra i fjor. Tilfeldigvis er bildet tatt 10. september 2011 og det er på dagen ett år siden. Til tross for alt det flotte som blomstrer på denne tiden så mangler jeg prikken over i'en.

Nemlig Admiralsommerfuglene som ikke har kommet ennå - og jeg savner de sårt!



Her er det Oktoberbergknapp som har storfint besøk.


I år har jeg ikke sett en eneste Admiralsommerfugl og jeg ser etter de hver dag.

Om noen av dere bloggvenner, som er så snille som deler på blomster og frø når noen er i knipe skulle være så heldige at dere har fått besøk i hagen, kan dere ikke da sende noen til meg?

Hvisk de i øret at jeg har masse sommerfuglbusker i hagen som blomstrer om kapp og venter på storfint besøk. Her er også Kuletistel, Oktoberknapp og mye annet snadder.

Skulle ikke det friste så er det også mulighet for en aldri så liten fest. Naboen har nedfallsplommer som nok begynner å gjære snart :-)

Dere er snille og sender noen hit, ikke sant?






9 kommentarer:

  1. Og jeg kan bare slutte meg til oppfordringen :) For heller ikke her har de dukket opp i år. Sårt savnet.. Vakkert bilde! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Og om du skulle være så heldig å få noen sendt oppover, så deler du vel med meg?
    Nydelig bilde av sommerfuglen på en praktfull høstblomstrende staude :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Bilde ditt var ivertfall flott!!
    Ser ut som det har vore dårlig med sommarfuglar mange plassar i år...har diverre ingen å sende eg heller.
    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Skjønner godt at du valgte oktoberbergknapp som favoritt. Den er flott nå om høsten.
    Sommerfuglene er ønsket og savnet hos meg også. Tror ikke jeg har sett en eneste Admiral i sommer.
    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  5. Det var et fint bilde! Oktoberbergknappen er en super staude, fin før blomstene kommer og enda finere med! Sommerfuglen er helt vidunderlig vakker! Ha en super uke og lykke til med konkurransen!

    SvarSlett
  6. Herlig og høstfint bidrag! :)
    Oktoberbergknapp var et nytt navn for meg, her i Sverige tror jeg de heter "Kärleks ört".
    Lykke til med sommerfugljakten og konkurransen! ;)

    SvarSlett
  7. hm, der sier du noe, veit ikke om jeg har sett den i år sjøl jeg. (men her har jo ikke vært så veldig sommerfuglvennlig i år da).

    Hyggelig at du er med på konkurranse også denne gangen :)

    SvarSlett
  8. Dette var virkelig et flott bidrag! Ønsker deg lykke til!

    Klem Vivi

    SvarSlett
  9. Har dessverre heller ingen å sende i år. Så vi får leve på arkivbilder og gamle minner!

    SvarSlett