søndag 30. september 2012

Høstbilder fra hagen.

Det er ingen tvil om at høsten har gjort sitt inntog i hagen. Mange vakre farger, litt vemodig og samtidig skal det bli godt med en liten pause. Nå er det snart tid for strikketøy, peiskos og stearinlys.

Her er en liten hagevandring.


Clematis 'Huvi' blomstrer til frosten kommer, og vel så det.



Heuchera og Hebe.





Etter et par frostnetter er det Hosta som først takker for seg.





Lythrum salicaria 'Rosy Gem' - Strandkatthale og Sedum spectabile - Oktoberbergknapp i bakgrunnen.


Heuchera hybrid 'Marmelade'






Echinopsis Ritro Kuletistel


 Heuchera.



Pusen Frøya er en skikkelig hagepus og dilter etter når jeg vandrer rundt meg kameraet. Det ser ut som jeg må luke trappa snart. Ajunga reptans 'Atropurpurea' - Jonsokoll har snart tatt overhånd.






Nydelige høstfarger på Acer palmatum 'Atropurpureum'

Ønsker dere alle som fremdeles henger med en fortreffelig uke.




6 kommentarer:

  1. Her var det mye flotte bilder, likte spesielt det første. Katten min heter også Frøya :-)

    SvarSlett
  2. Så fin 'høst' du har i hagen din! Acer palmatum 'Atropurpureum' var lekker.

    SvarSlett
  3. Takk for ei fin haustvandring i hagen din. Her var det mykje flotte fargar.
    Ha ein fin ny månad.

    SvarSlett
  4. Hei! Jeg er ny følger, veldig fin blogg du har og flotte bilder!

    SvarSlett
  5. Egentlig skal det vel bli godt med en pause. Ganske intensiv, den hagesesongen her. Hostabladene har begynt å henge her og der, selv om frosttemperatur ikke helt er nådd ennå.

    SvarSlett
  6. Nydelige høstbilder! Nyt helgen! Hege

    SvarSlett