fredag 10. desember 2010

Bloggkalender luke 10 - Leselyst -


Tiden har kommer for å åpne luke 10 i bloggkalenderen, og ukens tema er LES

Lesing har alltid vært en av mine største hobbyer, og interessen startet tidlig i tenårene med legeromaner, Morgan Kane, Isfolket og annet oppbyggelig lesestoff. Fremdeles husker jeg gleden over å holde den sist utkommede boka om Isfolket i hendene, og om hvordan jeg murte meg inne og leste ut hele boka på en kveld og halve natta. Smaken har forandret seg betraktelig siden dengang - heldigvis.

Her ser dere bokhylla mi i stua der jeg har de fleste bøkene. De andre står på hyller i peisestua.


Dessverre så leser jeg mye mindre bøker enn før, og bøker som jeg slukte på et par dager varer nå i flere uker. Nå går tiden med til duppeditter som en bærbar PC på fanget, eller strikking.

Ønsker dere alle en fortsatt fredfull avventstid, og kommentarer på bloggen er alltid hyggelig å få :-)

8 kommentarer:

  1. Lesing og bøker er en hyggelig hobby, jeg leser nok også mye mindre enn før av samme årsaker.

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  2. Trivelig å havne innom her hos deg :).
    Er også glad i bøker. Akkurat nå leser jeg Arto Paasilinna. Blir ikke så mange sider pr. kveld før jeg sovner, men rekker litt hummring før det inntreffer :).

    Ønsker deg en god helg :)

    SvarSlett
  3. Er nok dessverre sånn med meg også..jeg som leste en hel masse før kan ikke huske sist jeg leste en bok. Tiden går liksom til alt annet; pc, strikking, hage om sommeren osv. Jeg savner det egentlig ikke, men tenker at jeg kanskje burde lest mer for å være et bedre forbilde for ungene... Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg; såklart jeg er kjempefornøyd med pepperkakene mine selv også. Du burde prøve, det var slett ikke vanskelig! Riktig god helg, hjertelig hilsen Hanne.

    SvarSlett
  4. Ja jegj leste også mye mer før. Nå er det som du sier, andre duppeditter som tar tiden. Desverre.
    Men lydbok.. tror jeg må kjøre mer på det altså.

    SvarSlett
  5. Så trivelig å se en stue med fullebokhyller! Bøker som brukes gir huset sjel :o)

    Ha en fin fredagskveld!

    SvarSlett
  6. Bøker er et must. Jeg må alltid lese på sengen, det være seg kokebøker, krimbøker eller annet. Har brukt pulsvantene i dag. De funka supert.

    SvarSlett
  7. Slike bokhylleer ønsket/ ønsker jeg meg! Masse spennende å gå på oppdagelse i.

    Merker at jeg til tider blir bare så inne i det å lese at jeg tar helt pause fra å lese saker og ting på pc-en. For i det daglige ser jeg jo at pc-en har tatt over mye av den tiden jeg leste bort før. Og ikke minst tv-en...

    SvarSlett
  8. Ingenting er så koselig som en Ivar full av bøker! Lysten til å lese er der, men som du sier, det er så mange andre ting som konkurerer..

    SvarSlett