onsdag 5. mai 2010

Da har jeg kjøpt meg Bougainvillea

Jeg har lenge ønsket meg en Bougainvillea og fredag fant jeg en på Plantasjen. Til og med lilla, den fargen som jeg hadde mest lyst på. Jeg har ofte gått og beundret denne planten når jeg har vært på sydligere breddegrader, der jeg har inntrykk av at de kan bli ganske høye.




Noen som vet hva stell den krever, og hvor stor den kan bli i potte her i landet? Jeg ser nemlig for meg hvordan den slynger seg oppover den hvite husveggen på verandaen i sommer.

Vinteren får den tilbringe i oppvarmet drivhus.
Så får vi se hvordan det går.



4 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke noe om stellet, men GRATULERER så mye!

    SvarSlett
  2. Nydelig......=) Aner heller ikke noe om stell, men du kan jo søke litt rundt på hagegal?

    SvarSlett
  3. aner ikke men dette blir spennende..
    gratulerer !!

    gå på nett og se om du ikke finner noe der! kan være noen som har prøvd..

    ha en riktig god kveld..

    SvarSlett
  4. Hei!
    Var i Spania i fjor- September. Utenfor huset der hadde de plantet ett sånt tre! Helt fantastisk flott. Falt pladask. Har også lyst på ett sånt ett...men er som du usikker på hvordan de liker å ha det. Der nede var det ikke mye stell og styr. Hadde en liten firkant med jord som den vokste i. Sikkert minimalt med vann... sol og varme. Lykke til med din! Kanskje jeg tør å hive meg på?
    Føler forresten med deg når det gjelder snøen :-) Er utflyttet sunnmøring...bosatt her i Sørnorge, men syns dere har fått dosen for i år! Ønsker dere sol og varme snart! Koselig å se på siden din!!!

    SvarSlett