lørdag 7. mars 2009

Brugmansiaompotting med komplikasjoner
















Her ser dere bilde av mine skamklipte Brugmansiaer - tok en liten ekstrarunde med saksa etter bildene ble tatt også.......
Pottet de om etter samråd med Trine, kugjødselkompost ispedd litt leca..... en dose som engletrompeter i god vekst trives best i, ikke mine vintersovende og skamklipte, med lange hvite skudd som nå er amputert bort. Det ble en liten misforståelse der - kan man si.....
Ja, ja vi får se om jeg tar jobben omigjen i morgen. Det er ikke så mange jeg har, så det går nok greit om jeg må potte de omigjen.
Samtidig så kan jeg jo satse på at de tåler det - det er den enkleste måten.

Ellers så ble alle ut og inn plantene mine pottet om i dag - ikke i samme blanding som engletrompetene vel å merke...... et par pelliser, Dahlia og Fuchsia (sikkert feil, lærer aldri hvordan navnet staves) Har ikke så mange inn og ut planter, men det gikk likevel noen timer ute i sola før jeg ble ferdig. Skikkelig flott vårvær ute i dag, og sola har allerede begynt å varme bra.

DEILIG.... endelig har våren starta, og det har sannelig jeg også.

2 kommentarer:

  1. Har noen overvintringsplanter nede på planterommet som skulle ha vært pottet om jeg også. Får håpe på en vindstille dag med sol etter helga.

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  2. Fy søren så misunnelig jeg blir. Sol og barmark da gitt. Her ligger snøen halvmetertykk over alt + at det har ramlet ned nye 10 cm. i dag :-(
    Får håpe det går bra med "trompetene" dine ;-) Stammene som står igjen ser i hvert fall friske og fine ut, i motsetning til enkelte av mine, som jeg har pottet om under tvil. Vet ikke om de vil klare seg, men lever i håpet.

    SvarSlett