onsdag 11. februar 2009

Selvsådde sommerdahlia

Her er en liten forsmak på sommeren, selvsådde Dahlia 'Collarette Dandy' fra Impecta. Frømix som også inneholdt en hvit og en gul og rød som jeg dessverre ikke har bilde av. Søte ikke sant? Jeg tok frø av alle typene og priklet en hel masse i går.
Har også investert i Dahlia 'Fantasia', også en blanding. Gleder meg til å se hva som dukker opp til sommeren.
Denne var skarpere i fargene enn bildet viser.
Denne blomstret hele sommeren og helt til frosten kom. Lurer på om jeg skal ha de i verandakasser på rekkverket i sommer, eller blir de litt i minste laget?

4 kommentarer:

  1. Stilige. Jeg har også sådd sommerdahlia nå i år, men de vosker som et uvær. Priklet dem i går. Har igjen en pakke med frø, men tror jeg må gjemme dem til neste år ;-) De må da bli flotte i verandakasser hvis de er passe høye.

    SvarSlett
  2. Ser at dette er et gammelt innlegg, men ble litt forfjamset over at dine 'Collarette Dandy' ser ut sånn som bildet på frøposen! Jeg såde også disse, men den eneste som ser ut til å ha overlevd har nokså kjedelige blomstr sammenlignet med dine. (bilde av min her. Kanskje jeg må så noen flere... Er det fortsatt liv i dine?

    SvarSlett