søndag 2. november 2008

Innekos og pusen Frøya

Pusen Frøya
Nå har definitivt tiden for innesysler, og kos, kommet. Her er sjefen i huset, pusen Frøya som i særdeleshet tar livet med knusende ro. Småfuglene på brettet kan hun sitte å se på i timevis, inne på armlenet på sofaen vel å merke....... i aller høyeste grad lite utviklet jaktinstinkt på den kjetta - våger jeg å påstå... Helt greit det for meg, så kan vi alle leve i fred og fordraglighet. Ingenting er vel bedre enn det.
Hagesysler ble det også litt av i dag. Nå er de siste pottene tømt - flere dager med frost sørget for det. Frosten kom litt brått på i år, det er ikke så vanlig at det blir 3 - 4 minusgrader i flere dager i strekk på denne tiden av året. Er redd for at det resulterte i at dahliaknollene nok frøs i hjel. De ble stående i plastpotter natta over. Da jeg tok de inn i kjelleren var de bunnfrosne - tror der det kan være håp likevel, eller???
Jeg satte de inn i mørk kjeller sammen med andre overvintringsplanter - tenkte de skulle få stå i pottene til våren, men kanskje like greit å kaste de komposten med en gang.
Første frøforsendelse har kommer i hus. Alltid like spennende når frøpakker kommer i posten. En ting er sikkert. Det blir ikke den siste.
Nå er det bare å gjøre seg klar til fotballkampen, Ålesund - Lillestrøm. Blir det nedrykk eller ikke? Jeg krysser fingrene.
God kveld til dere alle.

1 kommentar:

  1. så nydelig pus :)
    Dahliaknoller kan tåle litt frost, bare pass på at de ikke er fuktige når du pakker de bort i kjelleren. Ikke godt å si om de greier seg, men det er da verdt å prøve?

    Også har jeg lagt deg til på hageblogger-listen, kjekt at du vil være med :D

    SvarSlett